Acasa

Blog

Porumbul dulce

Porumbul dulce este o varietate foarte apreciată a cerealei originare din America Centrală, în special datorită gustului foarte plăcut și a texturii fragede.

O cană de boabe de porumb dulce furnizează o cantitate de 132 de calorii, 29,3 grame de carbohidrați și 4,2 grame de fibre alimentare. Raportat la o dietă optimă de 2000 de calorii pe zi, porumbul dulce acoperă aproximativ 10% din necesarul zilnic de carbohidrați și 17% din doza zilnică recomandată de fibre. O cană de porumb dulce mai are în compoziție și 24,6 mg de grăsimi esențiale omega-3 și 835 mg de acizi grași omega-6. Porumbul dulce este o sursă excelentă de tiamină (0,3 mg), acid folic (70,8 mcg), vitamina C (10,5 mg), niacină (2,6 mg). Alte vitamine furnizate de cereala sunt vitaminele E, K, B 6 și riboflavina.

Porumbul dulce conține acid folic, cunoscut și sub denumirea de vitamina B9. Medicii au decoperit că un consum regulat al acestui nutrient reduce nivelul homocisteinei din organism, un aminoacid care afectează sănătatea vaselor de sânge. Studiile arată că aportul zilnic suficient de acid folic reduce riscul declanșării infarctului miocardic cu până la 10%.

Nivelurile crescute de tiamină (vitamina B1) din porumbul dulce ajută la îmbunătățirea funcțiilor cognitive și la menținerea sănătății celulelor cerebrale.

Porumbul dulce conține de asemenea antioxidantul zeaxantină, pigmentul care dă porumbului culoarea galbenă. Consumul acestui antioxidant are un efect protector împotriva bolilor oftalmologice survenite odată cu înaintarea în vârstă, așa cum este degenerarea maculară.

Numărul relativ mic de calorii furnizate de porumbul dulce este propice controlului greutății, comparativ cu alte cereale precum porumbul matur, grâul, orezul etc. Motivul constă în faptul că cele din urmă au mai multe calorii provenite din carbohidrați simpli, precum glucoză, sucroză sau zaharurile complexe.

(Visited 23 times, 1 visits today)

Leave a Comment