Acasa

Blog

Fisticul

Fructele de fistic provin din arborele cu același nume, originar din zonele montane ale Greciei, Turciei, Siriei, Iranului, Pakistanului și Afganistanului.

Fisticul reprezintă o sursă excelentă de vitamina B6, de fibre, proteine, tiamină, cupru, mangan, fosfor, vitamina K, potasiu, magneziu și fier, dar conține și antioxidanți și fitosteroli.

Beneficiile nenumărate pe care fisticul le are pentru sănătate fac din acesta un fruct pe care trebuie să îl introducem în dieta noastră zilnică. Bineînteles, este vorba despre fisticul crud și nesărat, întrucât procesul de prăjire și sarea îi reduc din calitățile nutritive.

Scade colesterolul „rău” (LDL).
Un studiu a demonstrat că o dietă slab calorică, care include fistic, poate să scadă nivelul de colesterol în numai 4 săptămâni. Fisticul mai conține și L-arginină, aminoacid care face arterele mai flexibile și împiedică formarea cheagurilor de sânge, prevenind atacul de cord.

Previne diabetul.
Fosforul previne diabetul de tip 2, iar într-o cană de fistic regăsim 60% din doza zilnică recomandată de fosfor.

Benefic pentru sistemul nervos.
Vitamina B6 este benefică pentru sistemul nervos, iar aceasta se regăsește din belșug în fistic. Vitamina B6 are un rol esențial pentru aminoacizi, care la rândul lor ajută la transmiterea impulsurilor nervoase către creier.

Fortifică sistemul imunitar.
Tot vitamina B6 din fistic ajută și la fortificarea sistemului imunitar, care ne ferește organismul de virusuri și bacterii.

Menține pielea hidratată.
Fisticul combate aspectul uscat al pielii. Grăsimile saturate din fistic ajută la menținerea frumuseții pielii.

Are proprietăți antioxidante.
Cercetătorii au descoperit că antioxidanții din fistic neutralizează efectul radicalilor liberi asupra organismului.

Benefic în tratarea anemiei.
Fisticul are un conținut ridicat de cupru, care facilitează absorbția fierului în organism. Așadar, persoanele care suferă de anemie pot avea de câștigat de pe urma consumului de fistic

Fisticul poate fi consumat ca atare, pe post de gustare, sau ca ingredient in smoothie-uri, paste sau sosuri.

 

sursă: doc.ro

(Visited 71 times, 1 visits today)